Apotek med tillstånd av Läkemedelsverket

Prestigefylld nominering i tävling för nätbutiker

TÄVLINGEN ÄR AVGJORD, VETAPOTEK ÄR ÅRETS NYKOMLING 2019. Nomineringarna i de olika kategorierna i Prisjakts tävling ”Årets Nätbutik” släpptes den 1 november. VetApotek är nominerade i ”Årets Nykomling” och ”Hem & Trädgård” med goda chanser att ta hem en av titlarna.

Det var inte länge sedan de inte hade några recensioner alls på sin sida på prisjakt.se men nu har över 170 kunder delat med sig av ris men mestadels ros kring sin upplevelse av nätbutikens sortiment, kundservice och priser.

Varje år arrangerar prisjämförelsesajten Prisjakt tävlingen ”Årets Nätbutik” där massor av nätbutiker tävlar om att bli utsedda till vinnare i olika kategorier. VetApotek har i år blivit nominerade i kategorierna ”Årets Nykomling” och ”Hem & Trädgård”. Om titeln som ”Årets Nykomling” var 12 butiker nominerade och nu slåss VetApotek med resterande 7 nätbutikerna med olika inriktningar. Där ligger de i topp två om man ser till snittbetyg.

För att möta kundernas behov jobbar marknadsavdelningen i Stockholm aktivt med att be om feedback när kunderna har lagt en order. Recensionerna har kommit in under årets gång och varje vecka kommer det in fler. Dessa utgör underlaget för nomineringen i Prisjakts tävling.

Allteftersom vetapotek.se har vuxit på marknaden har de fått anstränga sig mer. I augusti kom Helena Broms, Head of Operations, in i teamet för att utveckla arbetet på lagret. Genom att optimera arbetssätten har varuleveranserna till kunderna blivit snabbare.

- Att snabbt och enkelt få hem sina varor är ett av de viktigaste områdena för dagens konsumenter. Med en ytterst snabb utleverans av beställningar från vårt lager erbjuder vi på VetApotek en kundupplevelse i toppklass, säger Helena.

Att kundservice är en viktig del i kundresan gäller även för VetApotek som har en liten men flitig kundserviceavdelning. Där varvar lageradministratörerna orderpackning med att svara på frågor och feedback från kunderna.

- Det känns sjukt kul att kunderna är nöjda med vår service som vi jobbar hårt med att upprätthålla varje dag, säger E-handelschef David Gigja.

Den 29 november avslutas röstningen och vinnaren koras kort därpå.

"Vänligt bemötande och viljan att ordna fram varan så snabbt som möjligt, personlig service och visat intresse för kunden."