Vetramil

Honungsbaserad hud- & sårvård för djur

Det innovativa varumärket Vetramil har sina rötter i Holland där en doktor vid namn Creemers började använda honung för behandling av infekterade sår. Idag vet man att honung är klådstillande och mjukgörande samt har en antiinflammatorisk effekt på huden. Därför används inte sällan honung i kroppslotion och andra hudvårdsprodukter för både människor och djur. Vetramil använder ett särskilt bivax tillsammans med eteriska oljor som bidrar till en friskare hud. Den unika formeln, med läkande enzymer och inflammationshämmande antioxidanter, har en återfuktande effekt och främjar uppbyggnaden av nya hudlager. Hos oss på VetApotek hittar du skyddande tassvax, sårläkande salva, antibakteriell spray, schampo för känslig hud och kompresser för hund, katt och häst – allt skapat med helt naturliga ingredienser från växtriket.

• Honungsbaserade hudvårdsprodukter & sårvård för djur
  • För hund, katt, häst & smådjur
  • Tassalva
  • Spray
  • Öronrengöring
  • Schampo
  • Kompresser

På VetApotek hittar du alltid effektiva vårdprodukter som är skonsamma, både för ditt djur och för naturen. Vetramils sortiment rekommenderas av veterinärer för behandling av kroniska hudproblem och infekterade sår hos hundar, katter, hästar och gnagare. Använd Vetramil för att minska rodnad, förebygga inflammationer och behandla irriterad hud hos ditt djur. Oavsett om du har en hund med nariga trampdynor, en häst med klåda eller en katt med öroneksem så har VetApotek något som gynnar din vän. Utforska vårt urval av hudvårdsprodukter och ge ditt djur de bästa förutsättningarna för att hålla sig frisk och välmående genom hela ert liv tillsammans.