Omnidea

Sårvård för hund & häst

När olyckan är framme finns vi på VetApotek till hands med produkterna som hjälper dig och ditt djur. Omnidea är ett veterinärmedicinskt varumärke som framställer sårsalvor och sårgel för hundar och hästar. De använder L-Mesitran som är en medicinsk honung med en sårläkande och antibakteriell effekt samtidigt som den underlättar upplösningen av död hudvävnad och stimulerar tillväxten av nya celler i djurets hud. Omnideas sårvårdsprodukter kan användas på alla typer av sår och hudskador hos hund och häst och är även lämpligt vid infekterade sår. Oavsett om du har en seniorhund med ett inflammerat eksem eller en häst med ett varigt sår, så kan du med fördel använda Omnideas hudvård på din fyrbenta vän.

• Sårsalva & gel för häst & hund
  • Öronrens för hund
  • Med L-mesitran – en medicinsk honung
  • Med antiinflammatoriska & huduppbyggande egenskaper
  • Underlättar upplösningen av död hudvävnad
  • Stimulerar tillväxten av nya hudceller
  • Kan användas på infekterade sår

Omnideas sårsalva har visat sig vara effektiv för hästar med hudåkommor som mugg eller rasp, det vill säga sårskorpor på hästens karled eller skenben. Det verksamma ämnet L-mesitran håller bakterier borta från såret och gynnar uppbyggandet av ny hud. I VetApoteks Omnidea-sortiment hittar du även den bästsäljande öronrengöringen Oticurant för hundar. Octicurant skapar en miljö i hundens öra som är ogynnsam för svamp och bakterier samt lindrar klåda i hundens öron. Ta del av VetApoteks Omnidea-produkter – vi är säkra på att du hittar något för just din pälskling!