Axilur

Avmaskningsmedel för hund & katt

Axilur är ett receptfritt avmaskningsmedel för behandling av tarmparasiter hos hundar och katter. Det verksamma ämnet fenbendazol är effektivt mot flera typer av rundmaskar, bandmaskar och deras larver. Genom att behandla tiken under slutskedet av dräktigheten förebyggs spolmask och liknande maskangrepp även hos den nyfödda valpen. Axilur behandlar också parasitinfektion orsakat av Giardia hos hund. Det lukt -och smakfria medlet ges som tablett eller oral lösning tillsammans med djurets foder.

Notera: För korrekt dosering ska djurets kroppsvikt bestämmas så noggrant som möjligt.

• Avmaskningsmedel för hund och katt
  • Behandling av band- och rundmask i alla stadier
  • Kan ges till dräktig tik, valp & kattunge
  • Effektivt mot Giardia hos hund
  • Tablett eller oral suspension
  • Blandas i foder eller löses i vatten
  • Smak- och luktfritt

Vi på VetApotek vill att du och ditt husdjur ska få njuta av ett aktivt och mysigt liv tillsammans. Därför erbjuder vi djurvårdsprodukter från respekterade varumärken med fokus på djurets individuella hälsa och livsstil. Oavsett om du har en ung bengalhane, en gammal labradorhona eller kanske en kastrerad huskatt, så har vi produkterna som hjälper dig att pyssla om din vän. Ta del av vårt utbud av Axilurs avmaskningsmedel och tveka inte att höra av dig om du har några funderingar – som samarbetspartner till Evidensia Djursjukvård har vi en bred kunskap inom djurvård.