Kattfoder som reducerar allergener

Purina Pro Plan LiveClear är ett revulotionerande kattfoder speciellt framtaget för katter som lever med kattallergiker! Kattfodret minskar de allegener som finns på kattens hud och päls och gör att du som kattägare inte reagerar på allegenerna på samma sätt.

Så fungerar allergenreducerande kattfoder:

Låt oss börja med den allergiska reaktionen hos kattallergiker. Den orsakas ofta av den allergen (Fel d 1) som finns i kattens saliv. Katter är som du vet flitiga tvättare, och i och med det överförs allergenen till kattens päls och hud när katten slickar sin päls och sina tassar. Allergenen sprids sedan runt omkring i ditt hem, på dina möbler och på dina kläder.

I Purina Pro Plan Cat LiveClear finns ett speciellt äggprotein som binder dessa allergiframkallande allergener. Efter att ha utfodrat katten dagligen med fodret i tre veckor minskar allergenerna i genomsnitt med 47%.

Allergi och allergiska reaktioner är individuella, precis som katter och människor. Även om du utfodrar din katt med detta allergireducerande foder så kanske du trots allt måste fortsätta med eventuell allergimedicin. Dock finns det många kattallergiker som provat fodret och vittnar om en positiv effekt på sina allergisymptom.

Om det innebär att du kan komma närmare din katt så är det värt att prova! Att vara både kattallergiker och kattälskare är ett tufft dilemma, förhoppningsvis kan LiveClear kattfoder hjälpa dig på vägen mot ett kattliv med mindre allergisymptom!​